別科教育研究:"2022 SDGs4 International Exchange WorkshopⅡ(台北市立大学・九州大学共催)"で豊田香別科特任講師が国際講義を行いました

掲載日:2022年02月09日

【Bekka, Intensive Japanese Language Program】Education and Study in Bekka: Dr. TOYODA Kaori, Specially Appointed Lecturer, Bekka, gave an international lecture at "2022 SDGs4 International Exchange Workshop II" held by University of Taipei and Kyushu University."

異なる国々の学生が世界共通のゴールとされるSDGs(Sustainable Development Goals)について共に学び議論する場として『2022 SDGs4 International Exchange WorkshopⅡ』(台北市立大学(台湾)・九州大学(日本)共催:1月21-27日)がネット開催されました。シリーズ第2回のワークショップは「SDGs4:教育の質」がテーマとなります。台北市立大学の講師2名に加え、日本からは豊田香別科特任講師が、「SDGsを達成するツールとしての教育の質」について講義(英語)を行いました。モンゴル、タイ、インド、インドネシア、ベトナム、韓国、ベリーズ、ロシアなど、世界中から103名の大学(院)生が登録し、グループに分かれて3日間議論し、最終日にはグループプレゼンテーションを行いました。コロナ禍において世界各国で起きているオンライン教育における心理的負荷や貧困格差の問題、またその解決策などがデータを用いて熱心に発表されました。

SDGs4 lecture by TOYODA Kaori

The "2022 SDGs4 International Exchange Workshop II" (co-hosted by University of Taipei (Taiwan) and Kyushu University (Japan), January 21-27) was held online as an opportunity for students from different countries to learn about and discuss SDGs (Sustainable Development Goals), which are considered to be universal goals. The theme of the second workshop in the series is "SDGs 4: Quality of Education". In addition to two speakers from the University of Taipei, an invited speaker from Japan, Dr. Kaori Toyoda, gave a lecture (in English) on "Quality of Education as a Tool to Achieve the SDGs". 103 university (graduate) students from all over the world, including Mongolia, Thailand, India, Indonesia, Vietnam, South Korea, Belize, and Russia, registered for the workshop and discussed in groups for three days, with a group presentation on the final day. The students enthusiastically presented data on the problems of psychological burden and poverty in online education and solutions to these problems that are occurring around the world under the COVID-19 pandemic.

講義タイトル[Lecture title]

"Education as a core tool to achieve SDGs in Japan--The overview of leaning contexts: formal, non-formal, and informal learning"